Med Paulúns mat – och sovklocka kan du få några enkla tips till hur du kan behålla den viktiga energibalansen under dagen och undvika berg-och-dalbana i hunger och energi. På så sätt hoppas vi att du kan må lite bättre också.

Only good food time-table

Upp och hoppa!

Börja dagen med långsamma kolhydrater som gör att din hjärna får energi. Testa någon av Paulúns goda granola eller müsli. Kombinera gärna med en smoothie - se recept här.

Upp och hoppa!
09.00

Ta trapporna till jobbet.

Man bör gå runt 10.000 steg om dagen för att må bra. Gå till jobbet. Ta trapporna. Gå till kopiatorn. Gör ett glädjeskutt.

Ta trapporna till jobbet.
10.30

Fyll på med Paulúns Superbar med Kakao, hasselnöt och vanilj

Vid den här tiden sjunker blodsockret ofta till en lite för låg nivå. Fyll då på energiförrådet med vår goda Superbar. Paulúns bars är ett perfekt mellanmål för att upprätthålla energibalansen mellan måltider.

Fyll på med Paulúns Superbar med Kakao, hasselnöt och vanilj
12.00

Äntligen dags för lunch

Många väljer att äta ute på lunchen. Det kan dock vara svårt att hitta välbalanserad och bra mat på många lunchrestauranger. Om du vill få i dig en bra lunch, välj då gärna proteinrik mat som exempelvis fisk, kyckling, quinoa och bönor. Välj gärna mycket grönsaker i olika färger och fullkornsalternativ av pasta eller ris. Har du inte tid att göra lunchlåda själv, testa någon av Paulúns Superluncher, goda välbalanserade soppor, rika på protein.

Äntligen dags för lunch
14.00

Dags att höja skrivbordet.

Varva gärna stillasittande med stående flera gånger om dagen och kör några axelrullningar för att få igång blodflödet i kroppen.

Dags att höja skrivbordet.
15.00

Perfekta mellanmålet - Paulúns Superbar

Paulúns Superbar är en näringsmässigt välbalanserad bar med bra balans mellan fett, protein och kolhydrater. Denna bar blir därför ett perfekt mellanmål för den som är på språng, fullproppade med goda nyttigheter som bär och kryddor och en härlig textur från bitar av nötter & frön.

Perfekta mellanmålet - Paulúns Superbar
17.00

Armar uppåt sträck

Passa gärna på att röra dig efter en lång arbetsdag genom att ta en rask promenad eller träna din favoritsport. På eftermiddagen är kroppen som starkast och klarar av större tyngder.

Armar uppåt sträck
18.30

Middag

Om du tränade efter jobbet, kom ihåg att fylla på med energi. Då får du mycket mer ut av din träning. Fyll gärna på med proteinrik mat såsom tonfisk, quinoa, ägg, linser och räkor.
Klicka här för att gå till Paulúns recept!

Middag
20.00

Något litet till kvällsmyset

Gör en god fruktsallad med kvarg eller ugnsrosta en näve nötter när snackssuget faller på. Gott, enkelt och nyttigt!

Något litet till kvällsmyset